wtorek, 28 listopada 2017

Warto czytać!

Mój ulubiony autor :-)
Jakiś czas temu usłyszałem w jednym z dzienników,że 60% Polaków nie przeczytało w tym roku ani jednej książki... Gdy człowiek sobie uświadomi,że owe 60% decyduje o losach tego kraju,choćby biorąc udział w wyborach to robi się słabo... Jakimś usprawiedliwieniem może być szybsze tempo życia,że mało kogo stać na luksus wolnego czasu,który można by poświęcić lekturze,inna sprawa,że dziś internet i telewizja wypierają książki... Sam pod tym względem nie jestem święty,były czasy gdy potrafiłem czytać kilka książek tygodniowo,ale wtedy np. nie prowadziłem dwóch blogów,nie miałem konta na Facebooku... Z wielkim wstydem przyznaję,że dziś czytam dużo mniej i jest się czego wstydzić,ale i w tych 60%,chwalić Boga,nie jestem, bo jak trafię na dobrą książkę,np. o II WOJNIE ŚWIATOWEJ to internet i tv mogą spadać :-) Warto czytać,choćby po to by poszerzać horyzonty,człowiek powinien uczyć się całe życie,czytanie sprawia że się rozwijamy. TYLKO WYJĄTKOWY GŁUPIEC WIERZY,ŻE JEST WYJĄTKOWO MĄDRY. Czytanie ma jeszcze tą zaletę,że człowiek wykształca nawyk poprawnego pisania,przez co nie robimy tylu błenduf ortograficznych :-) Warto czytać!

5 komentarzy:

  1. Zgadzam się prawie z całą notką, oprócz ostatniego argumentu! Od szkoły podstawowej aż do końca liceum, co rok dostawałam wyróżnienia za miejsce w pierwszej piątce, najwięcej czytających uczniów, a błędy ortograficzne walę do dzisiaj. Być może to wina mojej wyobraźni, ponieważ ja po 3 minutach od rozpoczęcia czytania, przenoszę się bezpośrednio do książki. Wydaje mi się że oglądam film i zupełnie nie zwracam uwagi jak co się pisze :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak,ale ja znowu zauważyłem,że znajomi którzy są dawno po szkole a nie czytają w ogóle robią naprawdę koszmarne błędy,nawet w prostych wyrazach...

      Usuń
  2. Czytanie jest super :) też nie rozumiem, dlaczego tak mało ludzi czyta :(

    Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję za obecność u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze chętnie do Ciebie zaglądam,bo lubię wartościowe teksty. A z czytaniem wśród Polaków rzeczywiście słabo... Dziękuję że zajrzałaś,miłego dnia życzę i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że mamy odmienny gust literacki ;)

    OdpowiedzUsuń