czwartek, 11 lipca 2024

Sezon na przetwory zacząć czas!

Nienawidzę lata! Jestem stworzeniem chłodno lubnym i temperatury oscylujące wokół 30tu stopni mnie wykańczają. Jednak wśród wielu wad jakie jestem w stanie obecnej porze roku wytknąć, ma też I jedną zaletę, a mianowicie daje mi możliwość przerobienia tego, co wiosną moje dłonie siały i sadziły.🤗 Od lat robię przetwory, każdego roku moje piwniczne półki uginają się od pyszności, a samych ogórków kiszonych potrafię zrobić ponad sto litrowych słoików! I o dziwo bywa tak, że do Wielkanocy się nawet jeden słój najpopularniejszej polskiej kiszonki nie ostanie!😅 Mam swoje ulubione, sprawdzone przepisy, ale lubię też I poeksperymentować. Szczęściem ogród mam naprawdę duży, więc i składników na sałatki, sosy czy marynowanie mi nie braknie. Wkładam w uprawę warzyw sporo pracy i serca, ale warto się trochę napocić, by zimą móc kosztować własnych wyrobów. Na zdjęciu widzicie owoc mojego dzisiejszego poranka, gdzie już przed siódmą zaglądałem pod każdy listek by upolować dorodne ogórki, które wylądują w słojach. I tylko chciało by się, żeby to lato było troszkę chłodniejsze...🥵